Dusty 29 mars

Idag gick det mittemellan bra. Eller nej det gick inte så bra.
Hade längt läderna så det var dressyrläder och jobbade mycket att sitta ner i traven. Till en början var han fin och gick på bra, trampade på ordentligt och slappna av, vilade på steget. 
Sen började jag flytta honom lite och han har en förmåga att vara väldigt smart att alltid komma undan så fick korta upp honom ganksa mycket för att han inte skulle springa iväg. Jobbade på kvartslinjen(?) med skänkelvikning. Det gick hyffsat bra i höger, sämre i vänster där han bara sprang i princip. Fick hålla tillbaka honom mycket för att han inte skulle springa. Men det är en träningssak som han måste bli bättre på. Efter skänkelvikningarna så hade han lagt upp temot en aning så var inte så lätt att sitta ner längre. Fick sitta emot ganksa mycket för att han skulle lyssna. Sen skulle jag rida på medellinjen och få han rak men då fanns det bara sidan för honom. Så han ville inte alls gå rakt.
Det gick också efter ett par gånger. Men det är mycket att rida när man väl kräver lite av honom. Galoppen var katastrof i vänster varv, höger var riktigt fin men vänster var bara katastrof..
Vi tar nya tag imorgon. Ska nog rida ute imorgon för anna hade tänkt fota lite. ASSNÄLLT så jag äntligen får lite bilder!

Bootsen var föressten lite små men hade jag tagit large hade dom nog varit på tok för stora så han fick ha dom ;)
Duschen väntar. PUSS
Har jag sagt att han har väldigt mycket olika tempon i sina gångarter? Han kan länga lite i alla fall, även om han mestr springer x) Men i galoppen där minsann kan han korta riktigt mycket faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag såg Dusty på annons för ett tag seda och mamma ringde på honom eftersom vi letade en d ponny åt mig. Allt verkade bra men sedan hittade bloggen till tjejen som haft honom innan och där stog det att han var helt galen och att det var därför de skule sälja honom. Då undrar jag, är det du som har köpt honom? Hur går det för er?

Kram!

2011-03-30 @ 08:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0