Dusty 9/3

Eftersom att mamma inte kunde följa med idag så fick Tina hålla i när jag satt upp. Det gick förvånartväst bra idag. Tog max 5 minuter.
Skrittade mycket i början och försökte få han att söka sig neråt. Vilket gav resultat i slutet. Jag skrittar ju fram på korta tyglar och då försöker jag få honom att söka sig neråt istället för att hålla kortkorta tyglar och inte jobba honom alls. Travade mycket med mycket övergångar. Idag var alla övergångarna helt rena. Inga snabba igånsättningar eller galoppsteg eller liknande. Allt satt som en smäck. (gillar attt skriva smäck xd)
Travade runt och jobbade honom på volterna. Han slappnade av jättebra till slut så satte honom i lite jobb med att flytta honom längs spåret. Rumpan in, gick bra, han tycker dock det är lite tråkigt med skritt men det gick i alla fall. Och i slutet tog jag och bara lät han galoppera på så han fick springa av sig lite energi. Han blev rädd för sin egna bajshög och hoppade ÖVER den. Haha. Lät han i alla fall galoppera ett antal varv och bytte sen varv.

Han var lite svettig i slutet. Men han verkade ganska nöjd och jag är också jättenöjd med honom idag så det är bra!
Han gick verkligen att kontrollera och allt gick som på en räls. Finns mycket att förbättra men för att vara tredje dagen jag rider honom hemma var det superbra. Haha.
Det värsta är att han blir svettig vid öronen och när det torkar in blir det supefult och han är öronskygg så det är inte superlätt att få bort. I och för sig är han typ svettig i hela ansiktet eftersom han har så tjock päls där, hoppas den försvinner till sommaren ;)

Fina lilla stora ponni :D
Filmerna från igår kommer senare ;)



Kommentarer
Postat av: emmaa - ryttare&fotograf

sv; okej, är det ett bra stall finns det paddock med hinder och sånt?:D

2011-03-09 @ 21:33:04
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0