Earth hour

Om 20 minuter får man tända igen. Jag tycker det är läskigt när hela huset är släkt och mamma och pappa tittar på någon kriminalare ;)
Så jag satte mig inne på mitt rum och kollade hur bloggen mådde.
Hade fått en fråga så kunde lika gärna svara på den i ett inlägg..
Svar: Ja han är lite rädd/spänd av sig. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, han är lixom rädd?
Men jag kan försöka!
Han är oftast väldigt spänd och alltid på sin vakt, man kan väll säga att när du skrittar av går han aldrig och lunkar med huvudet mot marken utan det är alltid högt och han ska alltid ha koll på allting. Han är väldigt bakskydd, kommer det något bakifrån han inte sett så blir han väldigt rädd. Han är också rädd för vissa saker som rör sig men inte låter. Men mestadels är han spänd, spänd när jag sitter upp och spänd när jag står på pall och är "över honom".
Har en film på när jag sitter upp från idag som ni kan få se senare.
Och ja han är lite spänd och på sin vakt i allmänhet, och detta är inget vi kommer kunna träna bort, vi kommer kunna få han att lita på oss mer och kanske slappna av mer, men det är hans sett att vara på sin vakt hela tiden.
Saker jag inte kan göra nu:
  • Jag kan inte rida utan fötterna i stigbyglarna.
  • Jag kan inte rida med prassliga jackor.
  • Jag kan inte spänna sadelgjorden eller fixa stiglädrerna när jag sitter på.
  • Kan inte skritta fram på långa tyglar
  • Kan inte ta av mig jackan när jag sitter på
  • Jag kan inte luta mig fram och typ klappa honom på huvudet, om man nu vill göra det x)
  • Jag kan inte rida barbacka
Hahah, har säkert glömt något. Men detta är också saker som kommer kunna tränas bort lite, jag ska i alla fall kunna skritta av utan stigbyglar och kunna rida barbacka. Mina mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0