GÅRDAGENS OCH DAGENS

gårdagen och dagens ridning

Zac 13 Mars (igår)
red i paddocken,ett dressyrpass på 45 minuter och arbetade mest att han skulle sänka sig i formen och han
skulle lyssna. resultatet blev helt okej men han var lite ofokuserad tyvärr,men han var mycket mer jämn-
lika i sidorna med formen och mjukhet (y) vilket är mycket bra,då han varit mkt starkare/bättre i höger nu
ett tag,men börjar få till vänster nu också :D

Zac 14 Mars (idag)
ett dressyrpass idag också på 45 minuter och idag gick det sämre.. övergångarna som jag bad om blev
hackiga och stannaupp-övergångar och han var ofokuserad och skulle vara rädd för vattenpölar och
andra saker. han lyssnade även inte till 100 %. och det blåste och det orskade det mesta då han lätt blir
piggare/stuttsigare när det blåser. så det gick bra för att vara detta väder oså.

Kelly 13 Mars (går)
första gången för iår blev det rida ut torsbo-runda! och kelly var riktigt ivrig för att få galoppera lite mer
riktigt och jag red ett varv på slingan,halva trav och halva galopp och sen skrittade jag hem. längtar till
det går rida runt dammen,sjukt underbart!

Kelly 14 Mars (idag)
dressyr/markabete i paddocken idag,lite upphöjda galoppbommar och hon så,lite sepentiner. ökningar &
minskingar,skänkelvikning osv. mycket lydnad oså :)

bilder på prinsen från igår. provade att ha luddeludde på nosgrimman både igår & idag för att se om den
satt bättre,vilket jag tror den gjorde. ska prova några fler dagar o så får jag se. gullig blev han iaf ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0