Lång dag !

Kom hem från stallet vid kl 7 tror jag. Jag har alltså nästan varit där i 12 timmar. Ganska sjukt egentligen ;)
Direkt när jag kom till stallet släppte jag ut honom i hagen och glömde kameran i stallet så det var synd, han travade runt med svansen i himlen och halsen sådär grymt fint. Hahah! Spände upp sig och sprang jämsides med hästarna i hagen bredvid. Han blev nog glad över att få en sån stor hage för sig själv! Efter sisådär 5 minuter började det lilla gräset som fanns vara intressantare och när han märkte att det inte fanns så mycket gräs ställde han sig och solade lite ;) haha söt!
I alla fall så gick jag tillbaka till stallet och kollade lite på tävlingen , smörjde lite på tränset, bytte pannband och var allmänt social och hängde med kompisarna ;) Flyttade även in i mitt skåp! Har inte så mycket där än men det kommer nog mer med tiden! Sen gick vi tillbaka till honom och fotade lite! Smakprov kommer ;)

Vid 1 tog jag in honom , borstade och fixade så att tränset passade. Det satt perfekt! Han passade supebra i den breda nosgrimman! Dock är det fortfarande lite stelt. Sen så skulle jag gå in med honom i ridhuset en stund så han får se det och känna sig lite "hemma" där med. Och såklart så stog det 8 småbarn med käpphästar vid entrén av stallet så han blev skiträdd, tryckte in rumpan och studsade lite på stället, spände och blåste upp sig! Han kändes både stor och liten på samma gång! I alla fall gick barnen in och han kunde slappna av lite mer. Dock tyckte han att våran fläckiga trähäst var grymt läskig? Så himla söt han var då!
I alla fall så stog vi där en stund och vande honom vid det läskiga. Sen gick vi in i ridhuset, gick lite och tog några travsteg. Han var superlydig och verkade trivas i ridhuset. Hade det inte varit någon annan där inne hade jag tänkt släppa honom en stund men det gick inte då ju! Men han var nöjd och glad i alla fall.
Sen gick vi ut till hans box igen och det märks att han gillar den. Han blev superglad när vi kom dit och sprang nästan in! Hihi. Jag tog av tränset och satte på täcket igen. Sen fick han stå och mysa där!

Vid 4 kom mamma och pappa och hämtade mig så åkte vi till hööks och köpte lite saker som kommer i ett annat inlägg sen. Åkte tillbaka och provade det på honom. Sen skulle jag och mamma släppa honom i ridhuset för vi trodde inte det skulle vara någon som red, men då skulle Maria rida så vi gick med honom runt stallet några varv istället. Vi gick även fram till våran trähäst och jag tror han blev riktigt besviken över att den var av trä. Hahha!
Känner att inlägget börjat bli alldeles för långt!
Vi ses senare!

Fina ponniiiee :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0