RIDPASSEN

wilma
blev ett dressyrpass i paddocken.började först med flytta henne åt sidorna och bara känna lite på henne
först.sen gick jag över till trav och bara travade lite mer fritt, och sedan satt jag på snodden men då fick
hon typ paniken så hade bara snodden utan att spänna den och arbetade vidare i skritten och fick henne
riktigt fin där.sen i traven när ja hade spännt in den la hon huvudet på sne och skulle typ dampa så
lossade snodden & bara red framåt så hon lyssnade på det jag bad henne om efter ett tag tog jag bort
snodden och galopperade lite & och sen travade jag av med lite övergångar & halter,sen skrittade jag av.

varför hon höll på så med snodden är för hon är ungponny och hon tyckte det var super jobbigt att arbeta.
men det måste göras,så ska fortsätta med snodden imorgon med. och då ska lina vara med och fota oss :D
varför jag rider wilma är för lina bröt överarmen i onsdags.. men krya lina det vet du<3



kelly
blev ridhuset och började med flytta i skritten och sedan gick över till trav och forsätta att flytta henne och efter ett tag så hoppade jag av för att sätta på snodden och då så sprang hon iväg så då sprang hon runt
där 5-10 min i ridhuset i skritt,trav & galopp och bara retade mig och hon tyckte det var super kul men
mamma fick tag i henne tillslut. och då hoppade jag upp och red lite mer i traven med snodden sen gick jag
över till galopp & gjorde lite samla och öka och även förvänd galopp och allting låg på plats och då tog jag bort snodden och bara galopperade henne i fullfart för att hon skulle få springa av sig.

kommer lite bilder från ridpasset,då lina var med och knäppte lite kort :) tack lina<3

nellan
blev rida i paddocken och lite i slutet på åkrana och så skrittade jag av på asvalt. men jag red mest för att
hon skulle tycka det var roligt (väldigt viktigt just nu) så vi rejsade och busade runt i paddocken och gud
vad pigg och fin hon var :D finns inte så mycket mer och säga.. men efter jag ridit släppte jag in henne i
zacs box utan täcke och då så rullade hon sig direkt<3




Kommentarer
Postat av: amanda nyström

saknar dig unge !! (L)



btw frågesport på gång i bloggen ! :)

släng gärna in en, eller flera frågor skulle vara super gulligt .

Kram Amanda

2011-03-19 @ 21:31:32
URL: http://amandanystroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0