STALLET 14 MARS

Idag stack jag till stallet ganska tidigt som jag sa innan. Och så borstade jag honom en stund tills det kom lite folk så fick han stå och äta en stund. Sen sprang vi med honom på asfalten och Tina, Linda & Malin kollade på honom. Dom sa att han gick rent men att han tryckte in rumpan lite. Sen kände dom lite på honom och på ett ställe på ryggen reagerade han på. Precis bakom sadel ungefär. Så vi ringde till Kina (Massör) som ska kolla på honom på torsdag. Innan det ska vi longera honom. Eller imorgon och på onsdag. Kina ska kolla igenom hela honom och massera och så ska hon även kolla hans sadel. Han kan ju ha ändras i kroppen sen han fick den utprovad av sadelutprovare förut.
Hoppas att sadeln är okej, för jag har känt hur den har legat m.m och jag tycker den ligger bra. Är ju dock ingen mästare på det där. 
Men som sagt så ska vi longera honom tills hon kollar på honom så att han inte blir stelare och stelare.

Nu ska jag kolla på ponnyakuten som aldrig kom ut igår. Sen bloggar jag kanske mer! Vi ska nog även fixa en tävling som kommer upp ideg eller imorgon :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta kort på sadlen hur den ligger utan schabrak eller fårskinnspadd :))

Om du vill/kan de då? :D

2011-03-14 @ 20:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0