Uppsittning

Det med pallen är mest träning, för en vecka sedan kunde jag inte stå på en pall utan att han blev skiträdd. Och ni ser ju att det är när jag kortar tyglarna som han börjar jazza.
Sen får ni gärna försöka ignorera min fina knipstjärt ;)

Upd: Fick ett tips om att sitta upp från pallen så kan förklara det för alla.
Som jag skrev så kunde jag inte stå på pallen för en vecka sedan och han tycker fortfarande det är läskigt och ni ser ju hur spänd han är när jag står på den. Jag tänker inte sitta upp från den förens jag kan sitta upp från marken utan några problem, då han troligtvis kommer förknippa pallen med uppsittning. Och då kommer vi få börja om med pallträningen igen.
Sen så går det nog ändå inte eftersom jag oftast behöver flytta mig eftersom han jazzar så och pallen kan ju inte flytta med mig ;)

Kommentarer
Postat av: majja

ett tips är att hoppa upp från pallen då de sliter mindre på hästens rygg och sadlen :)

2011-03-26 @ 22:05:08
URL: http://hestochponni.blogg.se/
Postat av: majja

haha, okej amanda ^^

2011-03-26 @ 22:37:25
URL: http://hestochponni.blogg.se/
Postat av: Anonym

ett bra tips som hjälper , jag lovar !



jag hade samma problem som du förut och lite nu men men gör så här : korta tyglarna på en gång och om han börjar röra på sej så prata med han med munnen och sätt foten direkt i stigbygeln och sätt dej försiktigt i saden och sen klappar du , du klappar och berömmer han förmycket när du gör detta du ska ge en klapp när du är uppe i sadeln och han står stilla, prova det funkar :)

2011-03-27 @ 23:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0