Väntat på / Dusty 30 mars

Red i paddocken idag och han var sådär superfin den första kvarten. Precis där jag ville ha honom. Så helt plötsligt blev han rädd för något, eller vet inte om han ens blev rädd, men i alla fall så hoppade han till och jag tappade stigbygeln.
Vilket ledde till att han sprang runt i paddocken i 500 km/.
Denna explosionen är något jag faktiskt väntat på. Det är såhär han beter sig närhan springer lixom. Asso det vi har hört från gamla ägaren så springer han och stannar i princip inte förens ryttaren är av. Och jag förstår precis vad dom menar.
Han springer för livet, vill få bort det läskiga samtidigt som han inte vill göra ryttaren något.
I alla fall sprang han runt i paddocken med mig hängandes i tyglarna. Hade ingen bra balans med en stigbygel och han tvärvände ca 3 ggr så det var bara att hålla sig kvar. Och jag insåg ganska snabbt att så länge stigbygeln hängde och fladdrade skulle han fortsätta springa så jag försökte förbrilt fånga den vilket absolut inte gick. Tillslut fick jag knipa med foten så den låg stilla intill hans mage och då fick jag stopp på honom genom att styra mot staketet, innan det var han helt okontaktbar. Och var på väg att flyga av ett antal ggr. Jag var setnsäker på att jag skulle gör adet, men jag gav mig ionte så limmade mig fast med benen x)
I alla fall när han stannade stog han där och skakade.
Så jag travade honom för att få han lugn men resten av ridpasset var bara ett rent helvete. Så när jag galopperat lite så gick jag in och släppte honom i ridhuset så han fick springa av sig.
Så det var dagens ridpass det!

Finaset ponnyn i världen!

Imorgon vilar han och lir behandlad.

Kommentarer
Postat av: marina

Usch lät lite läskigt =S

Vi hade en ponny som gjorde så på våran ridskola förut

så fort ryttaren kom i obalans räckte som med din att hon blev rädd för ngt. sen satte hon bara av..

Hon såldes efter en olycka men fungerar nu bra på en annan ridskola. Verkar han bättre efter behandlingarna? =)

2011-03-30 @ 21:50:38
URL: http://vikinghaleryd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0