Dusty 12 maj

Idag tyckte jag fortfarande att han såg hängig och trött ut. Jag kollade igenom honom efter fästingar men han hade inga. Och dom två han har haft har jag tagit bort i princip samma dag. Mamma kollade lite med massören Kina som var där och masserade ridskolehästarna. Hon tyckte inte det verkade va något och det trodde inte heller Linda eller Malin. Vi tog även hans temp och den stod på 37.7 vilket är fullt normalt. Så jag fixade iordning honom och då började jag känna igen honom igen, blev rädd för lite allt möjligt och var på sin vakt.
Gick en sväng i skogen sen longerade vi en lång stund. Då han han spänd och rädd för det mesta och gick lite orent fram och tillbaka.
Vi kastade upp mig och det gick kanonens. 

Och när jag red var han galet fin. Han slappnade av sjukt mycket, aldrig varit med om att han slappnat av såhär mycket, travade på med flyt och luft i gången och gick precis som jag ville.
Jag trodde även då att det var något som var fel på honom men då minsann började han spänna sig, gå lite orent hit och dit, gå emot min skänkel och sticka 2 meter och så stanna igen. Alltså stack han aldrig helt men jag kände defenitivt igen honom. Då fick jag jobba stenhårt att han inte skulle gå emot min högeskänkel och när det var gjort började jag flytta honom lite längs spåret. Bogen innanför.
Väntser varv gick som en klocka, höger fick jag jobba mycket mer med. Men även där lossnade han till slut! :D Blev ingen galopp idag då jag ville jobba igenom traven riktigt ordentligt.
Passande bild från igår. Kolla hur stencool han var ? ^^

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Jag bara fick en liten tanke.. Från det du har skrivit så verkar det ganska tydligt som att, när du börjar misstänka att det är något fel på honom, så blir du orolig och då börjar han spänna sig?

När du inte tänker på det, som i början när du red och han kändes sjukt fin, då slappnar han av.

Sen när du oroar dig igen, så spänner han sig, för att han är så himla känslig och känner av minsta lilla du gör.



Jag vet ju inte om det stämmer eftersom jag inte var där, men det låter lite som om det har ett samband? :)

2011-05-12 @ 23:48:47
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0