SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN!

Från Anonym(Carina):
ångrar du något du gjort i ditt liv?
Klart man ångrar saker, det finns en hel del saker jag ångrar men skulle jag rabbla upp alla skullde det bli för många. Men vem dör egentligen helt felfri?

favoritfärg?
Rosa är absolut snyggast (A) Men på hästsaker så är det nog rött eller marin.

hade du en anledning till att byta lösenordet?
Ja

allra bästavän?
Har ingen absolut bästavän, men den som vet mest om mig och gått igenom mest med mig är Majja, dock har vi ingen rolig period så vet inte vad jag ska kalla oss.


favoritgodis?
Lakrits :D:D

ångrar du att du byte lösenord?
Nej

tkr du det var snällt att byta lösenord?
Nej

Från Ester:
Hej! Jag såg annonsen på Dusty i vintras och mamma ringde på den. Vi fick höra lite om honom men också att han var lite svår riden. Vi kollade runt på internet och sedan hittade vi bloggen till tejejen som haft honom innan. Där skrev hon att han var helt galen och blev blockerad så fort han skulle på uteritt.  Hur mycket av det stämmer, är det några problem du lyckats få bort? :) Kram och fortsätt
Till och från stämmer det. Jag har också läst igenom den och hon förklarar ju bra, men det är så svårt att förklara. Jag brukar inte rida ut med honom så det vet jag inte så mycket om, men om han blir rädd för något brukar han sticka iväg. Jag brukar kunna få stopp på honom efter minst ett varv oftast. Om han blir riktigt riktigt skrämd och ryttaren hamnar i obalans så blir det väll sken i princip. Jag har aldrig suttit på en häst som skenat innan men han kan rent ut sagt skena och det är då han är okontaktbar, han springer tills ryttaren är av ungefär. Det är såklart något vi kan jobba på och ju mer han litar på mig och ju mer jag slappnar av ju bättre blir det, men såklart kommer det aldrig försvinna helt och vi kommer få ett antal bakslag. Och att han är svårriden är nog lite hur man vill se det, han är inte svår att "rida", men när man begär en del av honom blir han ofta spänd och det är då man måste hålla sig lugn för då är han som en bomb typ. Men har man jobbat igenom det är han fin, men man kan säga att han är både svår och lätt. :)
Svar från Kelly: Jag kan bara skriva till ester att det var jag som hade dusty innan. Han var och är inte galen på något vis, jag har aldrig påstått det och förstår inte vart folk hittar på det. Men blockerad när han sticker, det blir han! Det gick utmärkt att rida ut på honom, vi brukade vara ute och rida och busa, galopperade på som ingenting och hade det roligt så det stämmer inte alls. Ni får gärna läsa bloggen jag hade om honom så ni får läsa hur det var, får står allt precis som det var så slipper folk hitta på när spekulera i hur det kanske var :)

Från Wilma:
vad har du för mål med Dusty i år?
Jag vet faktiskt inte riktigt just nu. Vi ska i alla fall ut på tävlingsbanorna.

hur långt vill du komma som ryttare?
Inget bra svar där heller, jag vet faktiskt inte alls vart jag vill komma.. om det blir en hobby, jobb eller om man blir känd, där sitter frågetecknet. Men det ska nog alltid finnas i mitt liv.

Från Madde:
Vad har du för mål med dusty? :)
Som över, Har inget bra bra svar och jag vet inte vart jag vill än, men vi ska ut och tävla i alla fall.

Från Elin:
hur många läsare har du per dag ? :)
Det är väldigt varierande, men mellan 300 till 400 per dag :)

Från Linnea:
Kommer du satsa mest på hoppningen?
Ja! Dusty älskar att hoppa och jag älskar att hoppa, och nu har jag en ponny jag verkligen kan lita på och då känns det bara mer än rätt att vi ska satsa på hoppningen.

Vad gör du på fritiden/helger förutom är i stallet?
På vardagarna hinner jag BARA med stallet, på helgerna tillbringar jag oftast all min tid i stallet ;) Men när jag gör något annat så är jag med kompisar, går på stan och sitter vid datorn x) Typ som alla andra ? :P

Vilken är den bästa filmen du sett?
Helt klart The Last Song!

Vilken är din favorit outfit till Dusty?
Har ingen favorit just nu, men när Lamicell Platinum Schabraket blir mitt så kommer absolut det vara min favorit!

Från Sigrid:
hur länge har du ridit, vilka klasser tävlar du, både dressyr och hoppning??:)
Jag har ridit sen jag var 7 så lite mer än 7 år.
Jag har tävlat upp till LC hoppning och LB dressyr. För tillfället inget :)

Från Vilma:
kom du med i ponnyakuten? :)
Nej :)

Från Anonyma:
Har/är du ihop med någon?
älskar din blogg
Nej jag är inte ihop med någon, men jag har haft en hel del förhållande innan, mer eller mindra seiösa. Men inte just nu! Tack :D

kom du med i ponnyakuten??
Nej :)

1. Har du förlorat läsare på att blogga själv?
Nej, snarare tvätom!

2. Ångrar du att du bytte lösenord för Carina?
Nej

3. Vad hade du gjort om Carina hade bytt lösenord för dig & att du inte kunde komma in på er blogg?
Det säger jag inte ;) haha för då kanske hon gör det!

4. Tack för en bra blogg!:)
Tack själv:D

ska du till ölandshoppet och fota?:D
Hade velat men är på ett dumt konfirmationsläger då.. :/

kan inte du skriva ett inlägg om vilka hästar du provridit?
Jo, har redan gjort det och du hittar det här.

1.varför bytte du lösenord?
Jadu, trodde jag hade skrivit det redan

2.hade inte du blivit sur om carina hade gjort så mot dig?
Nej, jag hade nog mest undrat varför hon gjorde så.

3.är carina och du vänner?
Vet inte

4.bloggen var bättre när carina också bloggade !
Okej, läs hennes blogg istället då.

vad var/är ditt problem , för att du sökte till PA? :)
Jag kan inte sitta upp, eller jo det kan jag ju men det är inte höjdpunkten. Han går alltid runt, backar går och sidan och håller på. Förut brukade han stanna etfer några varv men nu bara plöjer han. Och direkt när jag satt foten i stigbygeln så tvärstannar han eller kastar sig bakåt. Väl uppe står han och skakar och är en tickande bomb, eller så sticker han iväg i sken typ..
Så vi kastar upp mig och då går det bra. :)

om samma sak händer med Dusty som det gjorde med den förra ägaren om du börjar tveka på att sitta upp på hans rygg igen och vara rädd och om han blir galen och så, kommer du sälja han då?
Nej, jag tycker att samma sak som har hätn dom andra har hänt mig, flera gånger, vissa gånger har det varit värre och vissa gånger bättre. Men jag tänker inte sälja honom för det. Jag skulle få sån ångest. Och så vet jag att han egentligen vill väl, så jag vill ge honom en chans, eller rättaresagt chans efter chans efter chans.

Kan du inte lägga in några bilder/film när du provred dust? :)
Orkar inte göra det igen, tyvär. Men har ett inlägg där dom finns så kolla gärna där.
http://ponyfocus.blogg.se/2011/april/dusty.html#comment

Kommentarer
Postat av: majja

Jag hatar att vi knappt ses.

Jag hatar att vi knappt pratar.

Jag hatar att vi inte är lika tajta som innan.



Jag glömmer aldrig tiden då vi var som tajtast, då vi hade kontakt VARJE dag. Antingen träffades vi eller så smsade vi eller så skrev vi på msn. Vi var verkligen aldrig ifrån varandra. Vi var bäst då och vi var på topp, varenda dag visste jag hur du mådde, vad du gjorde och vad du tänkte. Vi var verkligen som en person. Efter sommaren kom nya skolor, och det hände så sjukt jobbiga saker i mitt liv då. Vi bråkade och vi gled isär. Jag minns allt så väl även om jag bara vill glömma det ibland.



I november sa vi upp kontakten helt ett tag, vi gav båda upp. Tiden utan dig växte jag något enormt som person, jag fick lära mig att vara stark själv och även fast det var svårt klarade jag det. Efter ett tag började vi prata och även fast inte allt var som vanligt direkt blev det så efter ett tag. Vi hade det jobbigt då och då och nu är vi nere nära botten igen. Och jag vill verkligen inte det.



När vi är på toppen är vi som piff & puff,helan & halvan, micke & molle, Batman & robin. Vi är liksom där uppe, långt över alla andra och när vi är där uppe kan ingen nå vår nivå. Inte ens gud!



Jag vill bara kunna kalla dig min bästa vän igen och veta att vi är påväg upp till toppen igen. Just nu finns det inget jag hellre vill.



Jag älskar dig av hela mitt hjärta, och jag saknar oss något enormt. Du är bäst!

2011-05-27 @ 20:54:48
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0